V této třídě KŘEMÍLEK vyučují paní učitelky Bc. Lucie Kreclová, Bc. Renáta Chovančíková a asistent pedagoga/školní asistent Hana Strouhalová.
(pro zvětšení fotografií na něj klikněte)
Co jsme se už naučili
Počet dětí ve třídě: 28
Třída věkové heterogenní: 3 - 6 let
Charakteristika třídy Křemílek ve školním roce 2024/2025
Ve třídě Křemílek je ve školním roce 2024/2025 zapsáno 28 dětí, z toho 20 dívek a 8 chlapců. Jedná se o třídu věkově heterogenní, děti mají v rozmezí 3– 6 let, z toho 9 předškoláků, jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, které má asistenta pedagoga . Hravou formou se budeme snažit rozvíjet všestranně osobnost jednotlivých dětí, ale podporovat dětská přátelství a vytvářet pohodové prostředí pro vzdělávání. Důležitá je volná hra, která je v tomto věku hlavním prostředkem učení. Nejdůležitější učení je to, které ovlivňuje chování dítěte a na které si dítě přijde samo. Děti potřebují mít dostatek času na snění a objevování světa po svém a to jim chceme umožnit. Třídními učitelkami této třídy jsou Bc. Lucie Kreclová a Bc. Renáta Chovančíková a Hana Strouhalová jako asistent pedagoga , o úklid se stará Pavlína Lipinová.
Charakteristika třídního vzdělávacího programu ve třídě Křemílek pro školní rok 2024/2025
"Dívej se a poznávej"
Třídní vzdělávací program s názvem „Dívej se a poznávej“ vychází z RVP PV s programem Začít spolu a školního vzdělávacího programu s názvem „Děti z kouzelné zahrady u zámku II.“
Třídní vzdělávací program je založen na rozvoj dítěte ve všech oblastech vzdělávání tak, aby na konci předškolního vzdělávání byly jedinečnými a relativně samostatnými osobnostmi, schopnými zvládat, pokud možno samostatně, takové nároky života, které jsou na ně kladeny v dalším vzdělávání. Je pro nás důležité, aby děti, které opouštějí mateřskou školu byly samostatné a soběstačné, citově vyzrálé natolik, aby byly schopny navazovat nové vztahy a vytvářet nová přátelství. Ve třídě respektujeme individualitu každého dítěte a podporujeme jeho všestranný rozvoj. Pomocí center činností si děti mohou samy vybírat aktivitu, která je jim blízká a ve které by se chtěly rozvíjet, pracovat s nástroji nebo se věnovat spíše logickému myšlení pomocí různých didaktických pomůcek rozvíjejících nejen logické myšlení, ale trpělivost a paměť. Pomocí projektu digitalizace je třída vybavena novými pomůckami, kde si děti mohou i ve volných hrách zapůjčit robotické pomůcky a hračky, které si mohou naprogramovat dle vlastního uvážení. K dosažení plnění TVP PV budeme využívat denní pohybové hry, taneční průpravu a hudební činnosti, ale i zpěv a instrumentální činnosti. V tomto školním roce se více chceme zaměřit na hudební činnosti, navštěvovat s dětmi Dům umění, Ostravskou filharmonii a zaměřit se i na rytmizaci spojenou s pohybem. Děti budeme podporovat v kreslení, malování, modelování a další výtvarné a pracovní činnosti, pomocí četby a vyprávění budeme rozvíjet paměť a jejich představivost a fantazii. Děti budou mít možnost vyprávět, čímž budeme zlepšovat jejich samostatný mluvní projev a zlepšovat komunikační schopnosti a dovednosti. Rádi bychom je nechali samostatně experimentovat a využívat možnost prožitkového učení. Chceme podporovat prosociální cítění ve třídě a snažit se vytvářet motivující prostředí pro úspěšný rozvoj dětí. Děti se starají nejen o rostliny na školní zahradě, kde mají možnost pěstovat zeleninu a bylinky, které si posléze dle vlastního uvážení zužitkujeme, ale i starat se o zvíře, které máme trvale ve třídě.