V tomto oddělení RÁKOSNÍČEK vyučují paní učitelky Radka Mynářová, Ing. et Bc. Olga Golasová a asistent pedagoga Pavla Bracková.
(pro zvětšení fotografií na něj klikněte)
Co jsme se už naučili
Počet dětí ve třídě: 25
Třída věkově heterogenní: 2 - 7 let
Charakteristika třídy RÁKOSNÍČEK 2024/2025
Ve třídě Rákosníček je ve školním roce 2024/2025 zapsáno 25 dětí. Z toho je 17 chlapců a 8 děvčat. Třída je věkově heterogenní, děti mají v rozmezí 2 -7 let, z toho je 11 předškoláků. Celkem 16 dětí navštěvovalo třídu Rákosníček již v loňském roce, ostatní jsou nováčci. Ve třídě jsou vzdělávány dvě děti s OŠD a jedno dítě se SVP, kterému bude vypracován individuální vzdělávací plán.
S dětmi budou pracovat paní učitelky Olga Golasová, Radka Mynářová a asistentka pedagoga Pavla Bracková.
Děti budou vzdělávány dle RVP PV, školního vzdělávacího programu , který má název „Děti z kouzelné zahrady u zámku“. Z těchto programů vychází třídní vzdělávací program „Rákosníčka rádi máme, svět společně poznáváme.“
Charakteristika třídního vzdělávacího programu ve třídě Rákosníček
„Rákosníčka rádi máme, svět společně poznáváme.“
Motto:
„Mnohem důležitější než vyhrát, je užít si cestu k cíli.“
Vzdělávací program s názvem "Rákosníčka rádi máme, svět společně poznáváme" vychází z RVP pro mateřskou školu, programu Začít spolu a školního vzdělávacího programu s názvem Děti z kouzelné zahrady u zámku a je zaměřen zejména na environmentální problematiku, které se budeme věnovat během celého školního roku. Dále bude naším cílem poznávání okolí mateřské školy - flory a fauny na školní zahradě i mimo ní. Zaměříme se i na poznávání důležitých budov a institucí v městečku Paskov.
Při vzdělávání je naším hlavním cílem vytvořit ve třídě Rákosníček příjemné klima pro děti, jak pro jejich adaptaci v mateřské škole, tak po celý školní rok. S partnerským přístupem, chceme u dětí posilovat zdravé sebevědomí, podporovat jejich tvůrčí schopnosti a samostatnost, a to nejen při sebeobsluze, ale také při sociálním kontaktu jak s dospělými, tak s ostatními dětmi. Chceme děti vést k tomu, aby uměly požádat o pomoc, pokud ji potřebují, aby uměly vyslovit své potřeby a přání. Naším cílem je i to, aby se děti konflikty a problémy učily řešit nejdříve mezi sebou a až v případě, že potřebují podporu, nebo si neporadí požádaly dospělého. Ke každému dítěti budeme přistupovat individuálně a s ohledem na jeho povahu.
Samostatnost, svoboda a partnerský přístup ovšem neznamená chaos a bezvládí. Chceme, aby se děti podílely na tvorbě pravidel třídy, která budeme společně dodržovat a aby za jejich porušování nesly důsledky.
Vzdělávání bychom chtěli uskutečňovat ve všech činnostech a situacích, které se během pobytu v mateřské škole vyskytnou. Budeme se snažit, aby řízené a spontánní aktivity byly ve vyváženém poměru. Chceme zařazovat i didakticky zacílené činnosti, ve kterých budeme společně s dítětem naplňovat konkrétní vzdělávací cíle formou záměrného i spontánního učení. Toto učení bude vždy založené na aktivní účasti dítěte a bude založené na smyslovém vnímání, prožitkovém a interaktivním učení, zpravidla ve skupinách a individuálně.