V této třídě MAKOVÁ PANENKA vyučuje p. uč. Alena Horklová a Daniela Glabazňová, Dis.
(pro zvětšení fotografií na něj klikněte)
Co jsme se už naučili
Počet dětí ve třídě: 12 dětí
Věk dětí: 2 - 3 let
Charakteristika třídy Maková panenka ve školním roce 2024/2025
Do třídy „Maková panenka“ bylo zapsáno celkem 12 dětí, 7 děvčat 5 chlapců ve věku od 2,10 let do 3,10 let. Jedná se o třídu věkově stejnorodou, homogenní. S dětmi pracují dvě učitelky. Třída je specifická tím, že je v menších prostorách školy a děti se ve třídě učí, hrají si a také odpočívají. Program dne je přizpůsoben věkovým zvláštnostem dětí. Děti se vzdělávají dle tematických plánů, které vycházejí z principů a zásad Školního vzdělávacího programu a také programu „Začít spolu“. Na třídu máme vypracovaný „Třídní vzdělávací plán“, který je přizpůsoben této věkové skupině. Ústředním tématem plánu jsou dvě pohádkové postavy: „Skřítek Medovníček a Barvínek“, kteří doprovázejí děti po celý rok. Děti přicházejí do mateřské školy poprvé ze svých domovů, proto počítáme s postupnou adaptací těchto nových dětí na režim dne v mateřské škole. Uplatňujeme individuální přístup k dítěti a respektujeme jeho vývojová specifika. Tento rok se zabýváme prostředím, ve kterém se děti pohybují a vzdělávají. Děti se také podílejí na stanovení základních pravidel chování ve třídě a učí se pravidla dodržovat. Ve výuce nám pomáhá interaktivní tabule ve třídě, dostupné pomůcky z kabinetu školy, tělocvična a také naše velká školní zahrada. Děti se také vzdělávají v ekologii, seznámí se s prostředím vhodným pro růst rostlin, chovají zvířata ve třídě i na školní zahradě. S přírodou živou i neživou.
Charakteristika TVP ve školním roce 2024/2025
„S VEVERKOU EMILKOU ZA SKŘÍTKEM MEDOVNÍČKEM A BARVÍNKEM“
Třídní vzdělávací program s názvem „S VEVERKOU EMILKOU ZA SKŘÍTKEM MEDOVNÍČKEM A BARVÍNKEM“ vychází z RVP pro MŠ, programu Začít spolu a ŠVP „Děti z kouzelné zahrady u zámku“ a je zaměřen na pochopení jedinečnosti každého z nás, emoce a prožitky. Nadále budeme prohlubovat environmentální výchovu, to znamená budovat kladný vztah k prostředí, ve kterém děti vyrůstají.
Hlavní prioritou ve vzdělávání v naši třídě bude vést děti ke kladnému vztahu k prostředí, úctě k přírodě a zvířatům. Toho se budeme snažit docílit častým pobytem v přírodě, péčí o zvířata a zahrádku. Budeme se snažit pro děti připravit bezpečné prostředí plné pohody a bohatých zážitků, ve kterém budou moci maximálně rozvíjet své osobní předpoklady a do dalšího života budou odcházet obohacené o další vědomosti, zkušenosti a dobře vybaveny do situací, které je v dalším životě čekají.
Děti budou pracovat v centrech aktivit, kde mají možnost si sami vybírat činnosti, které je nejvíce zajímají. Hodně času budeme trávit v přírodě, kde děti budou mít možnost si nasbírat spoustu přírodního materiálu, se kterým budeme následně pracovat a využívat ho co možná nejvíce v rámci environmentální výchovy k dalšímu užitku.
Pomocí různorodých aktivit budeme u dětí rozvíjet slovní zásobu a snahu vyjadřovat své pocity a postřehy. Kladnou motivací a dostatečně podnětným prostředím probouzíme u dětí vlastní iniciativu pracovat, přemýšlet, vyjadřovat se, spolupracovat. Děti získávají své zkušenosti názorně, na základě svých zkušeností a poznatků z vlastních činností a prožíváním nejrůznějších situací. Důležitá je pro nás spolupráce s rodiči nových dětí a podpora všech zaměstnanců mateřské školy, protože jenom tak můžeme dosáhnout maximální efektivnosti vzdělávání.
Pro děti nechceme být pouze učitelkami, ale průvodci na jejich cestě za poznáním, jejich rádci a pomocníci v situacích, kdy už si sami nebudou vědět rady.
Děti jsou naše budoucnost. Vše co do nich v předškolním věku vložíme se nám a naší společnosti vrátí. Proto je připravíme do života co nejlépe, s láskou a pochopením.